A Magical Birthday Weekend & Moree! - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Jacky Herk - WaarBenJij.nu A Magical Birthday Weekend & Moree! - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Jacky Herk - WaarBenJij.nu

A Magical Birthday Weekend & Moree!

Door: jackyvanherk

Blijf op de hoogte en volg Jacky

01 September 2010 | Verenigde Staten, Hollywood

Hi everyone!

Woepie, vanaf nu ben ik een TIG, alweer twintig jaartjes jong :D!

Allereerst wil ik iedereen bedanken die mij een kaartje/smsje/krabbel/prikbordbericht heeft gestuurd!! Echt super lief!
Zoals ik al eerder heb gezegd, voelt het door zulk soort gebaren net alsof jullie bij mij zijn!
Ga er vooral mee door, want dat gevoel is leuk:)!

Ik heb een kleine mini update erop gezet vorige week, maar verder nooit meer iets verteld van wat er de weken daarvoor allemaal is gebeurd.

Omdat het dus gelukt was mij in een club binnen te krijgen, hebben we het weer geprobeerd & het lukte gewoon weer! & deze club was echt zo vet!!!!!
Ik wil nog een keer…

De dag drna volgens mij niet zoveel meer gedaan.. Haha, kan het me amper herinneren.
Dat is een slecht teken..
Ohhja, ik ben nr de drive-in geweest! Naar Inception, echt een super film. Misschien wel de beste die ik dit jaar gezien heb.

& de dag drna nr het strand! Ik moet toch wel een kleurtje krijgen hier :)
Nou, een kleurtje had ik hoor.. ROOD. Haha, maar dat krijg je hè, als je ligt te bellen in de zon terwijl jeje rug niet insmeert. I looked like a freaking lobster! Ik heb een week last van m’n rug gehad.. :P

Toen weer de week drna, op de vrijdag uitgeweest naar Blue Martini. Erg leuk & weer allemaal drankjes gehad!! Echt, die mannen uit NL kunnen wat leren van de mannen van hier!

Die zaterdag daarna zijn we weer nr Miami geweest. & een beetje de stad ontdekt. Zo ben ik naar Lincoln Road geweest, beetje winkels gekeken, waaronder ook een winkel van een Australische fotograaf genaamd Peter Lik, echt die man is geniaal! Google hem mr eens & zie hoe mooi zijn werk is :)
Hmm.. het lijkt nu net alsof ik reclame aan het maken ben!
Maarja ik vond het gewoon erg mooi!

Ik ben eventjes naar South Beach geweest & niet om te zonnen. Was de week daarvoor natuurlijk zo erg verbrand..
Drna heel even een drankje gedaan op Oceans drive & mensen gekeken & hele mooie autos!
Ik moet zelf ook nog een keer daarover heen rijden met mijn auto, hahaha, ik zie het al helemaal voor me met die lelijke rot auto!!

Ik wilde echt heel graag uit in Miami en dan eigenlijk naar the mansion, mr dat is niet gelukt, het is wel gelukt om “bed”in te komen! Ja, die club het echt zo..
Het was erg leuk, we lagen dan ook om half 6/ 6uur in bed….

De werkweken gaan trouwens ook erg snel hier! Voor je het weet is het alweer vrijdag en kan ik lekker weekend vieren!
Ik zit al bijna 8 weken hier & de weken vliegen voorbij! Dus, nog maar 18 weken voordat ik thuis ben, voorlopig hebben jullie nog rust ;).

Als ik zeg dat weken voorbij vliegen, bedoel ik ook echt voorbij vliegen, want zoals ik vorige week verteld heb in mijn mini update, heb ik mij verjaardag kunnen vieren in DISNEY WORLD! Ik vroeg aan Saskia, mijn supervisor, nml wat ik allemaal kon doen om mijn verjaardag te vieren. En ze kwam met echt heel veel ideeën. Waaronder dus Disney World.

Voor mijn verjaardag heb ik ook nog cupcakes gemaakt trouwens. Erg lekker!! Ik eet veel te veel hier :P.. Maarja, dat maakt me eigenlijk ook niet uit ook! Ik ben hier maar voor een bepaalde tijd!
Haha & ik probeer 2 x in de week te sporten.. & Ik vind het ook wel leuk hr, dus misschien moet ik maar eens vaker gaan.. voordat mijn kleding niet meer past!

Ik vertel echt alles door elkaar heen.. Nouja, als ik het maar vertel hè ;)

Van mijn collega’s heb ik nog een kleinigheidje gehad, namelijk een cupcake kookboek!
JAMMIEE!!!
Disney, mijn collega, wilde gelijk dat ik er nog meer zou maken.

De dag voordat Samantha & ik nr Disney World zouden gaan, zijn we ook nog naar een American Football game geweest. The Miami Dolphins against The Atlanta Falcons.
Ik begreep er geen snars van! Dus toen hebben we het mr gevraagd aan 1 van de mannelijke toeschouwers, een echt Dolphin Fan natuurlijk!
Toen begreep ik het iets beter..
Het was wel erg grappig om te zien, al die mannen die op elkaar springen om een ovale bal over of op een lijn te krijgen. En natuurlijk waren er ook nog de cheerleaders! Sam & ik waren echt compleet Amerikaans bezig en hebben lekker een hotdog gegeten onder het spel. We hadden nog best goede plekken ook! We zaten wel heel erg bovenaan.. (Ook al heb ik hoogtevrees :P) Maar het beeld was nog steeds hartstikke goed!
En het weer werkte ook goed mee, geen regen gehad tijdens heel het spel. Ze hebben wel verloren, stelletje sukkels!

Toen op nr the car rental company om onze rental op te halen! Want met onze oude auto kunnen we natuurlijk niet 230 mile rijden! Ze wilde onze Insurance cards alleen niet accepteren aangezien hier een andere naam op stond dan die van ons..
Dus toen snel door nr Fort Lauderdale Airport om daar maar een auto te huren!
Wel iets duurder uit dan dat de bedoeling was, maarja we waren eindelijk op weg nr Orlando!

En wat reed deze auto lekker zeg! OMG! Hij vloog gewoon!
Samantha reed afentoe zelf 90 MPH en ze had het helemaal niet door!
Haha, nouja, het was dan ook ’s nachts..

We hebben het hotel denk ik in 3 uur en 30 minuten bereikt, we zijn niet eens verdwaald ofzoiets! VET GOED, al zeg ik het zelf! Toen snel inchecken en ons bedje induiken!
De volgende dag hadden we namelijk een afspraak met de sales manager van het hotel waar we sliepen. We moesten kijken of het hotel geschikt was voor één van onze toekomstige tour groups.
The sales manager had ook een kleinigheidje achter gelaten, van die litho’s, een soort van posters. Met de verschillende parken van Disney erop afgebeeld. Erg leuk!
Na een lekker ontbijtje, snel de auto in gestapt en op nr Disney World.
We dachten eerst heel makkelijk met een busje te gaan van het hotel, mr deze reed maar 2 keer & dan zouden we ook nog een bij een aantal hotels stoppen.. daar hadden we geen zin in, dus dan mr parkeerkosten! Ik klaag wel veel over kosten hè:P?

Een klein treintje en een airtrain verder, waren we eindelijk bij het Magic Kingdom park aangekomen!

Ik kreeg een broche, met Happy Birthday erop, en ik denk dat ik nog nooit door zoveel mensen ben gefeliciteerd. Ik weet bijna zeker dat die mensen die daar werken verplicht zijn om mij te feliciteren.. ;) Wel erg grappig!

Ik ben in al de attracties geweest waar ik sowieso in wilde en de rijen waren over het algemeen helemaal niet lang. Ik denk dat we maar 2 of 3 keer 20 min hebben moeten wachten. Ik denk dat het anders niet gelukt was om in ongeveer 15 attracties te kunnen.
Oja, en ik & Samantha zijn nog met Mickey& Minnie Mouse op de foto geweest!

Ik wilde eigenlijk ook nog met Eeyore op de foto, mr die zag ik niet! Dus de volgende keer word dat mijn missie!!! Jaja, de volgende keer, want ik ga gewoon nog een keer trug, met Daantje! & dat word ook super tof!

Ik dacht eigenlijk dat er geen lichtjesparade en vuurwerk meer zou zijn, aangezien het hoogseizoen is afgelopen & op internet stond dat het park om 18:00 dicht zou gaan!
Dus, ik snapte er niets van..

Maarja het was wel erg gaaf om dit weer te zien. Zeker het vuurwerk was weer erg mooi!
Niet veel mensen kunnen zeggen dat ze vuurwerk hadden bij hun verjaardag. Niet veel mensen kunnen überhaupt zeggen dat ze nr Disney World zijn geweest voor hun verjaardag :P :D!

Bytheway, Jan, de hot dogs bij Caseys Corner zijn veel kleiner hier!!! Het is een schande!
Ik heb een foto ge-upload als bewijs ;)
Maar hij was wel erg lekker hoor!

En als toetje een enorme cupcake, het was toch mijn verjaardag hè& daar hoort iets van taart bij!!! Ook een foto van!!

Eigenlijk wilde we uitgaan, mr we waren VERROT!
Dus de dag drna wilde we eigenlijk een beetje uitslapen, we hadden namelijk een late check out gekregen.. maar housekeeping kwam al om 10 uur! Hahahaha, je had Samantha moeten horen! We are sleeping! Ik piste haast in mijn broek van het lachen.
Nu weer, als ik eraan trug denk!

Toen maar gelijk douchen en op naar Downtown Disney , dit is dus een soort van Disney Village met allerlei verschillende winkels met Disney spulletjes! Erg leuk allemaal, mr ik koop in December wel al mijn cadeautjes! Ik ga toch nog trug!

Drna naar Downtown Orlando.. mr op een zondagmiddag is hier geen snars te beleven! Het leek net een zwarte kousen gemeenschap ofzoiets.

Wat wel heel erg leuk was, was dat we een soort van sketch artist tegenkwamen en hij heeft mij en samantha echt getekend in 10 minuten tijd! En we leken er nog op ook ;)

Toen weer nr Huisss! Het duurde iets langer, mr we hadden dan ook flink wat regen op de terugweg. Uiteindelijk VERROT moe weer thuisgekomen en gelijk ons bedje in gedoken.

It was a magical birthday weekend, literally!

& VANDAAG BEN IK EINDELIJK GESLAAGD VOOR MIJN RIJBEWIJS! Zoals ik al zei vorige week, was ik toen voor de tweede keer gezakt.. mrja, nu heb ik hem!!!!!!!! Three is a charm after all!!
Gelijk naar het werk toe gereden. Dat was wel echt een super gevoel!
& toen mijn collega’s getrakteerd op taart..! Dat vonden ze volgens mij wel leuk :D.

Ik heb hem iig voordat Daantjebanaatje hier is & daar ben ik erg blij om!
Ik kan nog steeds niet wachten tot ze hier is!!! As donderdag!!!!

En dan gaan we er een top weekend van maken, want het is Samantha haar laatste weekend hier.
Sowieso gaan we naar het concert van Paramore, waar ik echt heel erg naar uitkijk!

Ik denk dat ik nu alles wel weer verteld heb & anders horen jullie het volgende week weer :)

Ik heb ook weer nieuwe fotos geupload, dus dan kunnen jullie weer kijken!

Jullie horen me snel weeeeer!

Heel veel liefs, knuffels & kusjes,

Jacky





















  • 01 September 2010 - 12:31

    Fam. Jasperse:

    Lieve Jacky,
    Wat een geweldige verjaardag heb jij gehad zeg :D We zijn er jaloers op.
    Ook nog gefeliciteerd met je rijbewijs, kan je eindelijk met je auto naar je werk. Leuk om weer een verhaal over jou te lezen, je hebt het er erg naar je zin zo te zien.
    Als je weer thuis komt maak je dan ook zo'n heerlijke cupcake voor ons?
    Nog heel veel plezier en geniet er lekker van :D:D
    Dikke kus en knuffels van Theo, Karin, Cindy, Mandy en Stefan

  • 01 September 2010 - 19:46

    Natascha:

    Hé Jacky,
    Echt zo leuk om je verhaal te lezen. Veel dingen zijn zo herkenbaar. Zelf was ik net 22 toen ik in de 'states' was. Je doet zoveel indrukken op in dat maffe Amerika. Lang leve het internet. Het is toch fantastisch dat je hele verslagen kan schrijven en een web-album met-ik-weet-niet-hoeveel foto's kan maken zodat iedereen met jouw kan meegenieten...
    Meid blijf schrijven! Ook de kleine 'gewone' dingen. Geniet van alles wat je ziet. Amerika is zo leuk!!!

    Dikke kus uit Rijpwetering liefs Natascha
    Ps: ben blij te zien dat het kasteel van Doornroosje weer een fatsoenlijke kleur heeft. Toen wij er in '96 waren, was het kasteel zuurstok roze...

  • 02 September 2010 - 13:52

    Rob:

    Hey Jakkie,

    Nog gefeliciteerd, ik ben niet zo snel zoals je merkt, en ook nog gefeliciteerd met je rijbewijs en leuk dat je het ff liet weten :( maar nu lekker rijden met die slee en dan heb je weer een beetje ervaring opgedaan als je terug komt, kan dan niet meer mis gaan.
    Gaaf zeker dat Disney world ben er ook geweest maar dat was een paar dagen terug in '79 dus zal wel niet meer lijken op toen.
    Nog veel plezier en tot horens.

    Groetjes Rob

  • 03 September 2010 - 17:00

    Mam En Janneman:

    als het in de reiswereld niets word kan jij echt een heeele goede schrijfster worden , wat een humor en wat een humor.
    Hee liefie , gaaf verslag maar het leukste is dat je het over 18 weken persoonlijk kan vertellen . God ( jakkie) we miss you.
    Wat een ervaringen doe je op maar ik denk niet dat de Nederlandse mannen wat kunnen leren van die Amerikanen .
    Gaan nu genieten van de foto,s en kijken uit naar het volgende verslag.
    dikke dikke kus en een zootje knuffels van Mam en Jan uit het zonovergoten Egypte

  • 06 September 2010 - 18:16

    Sistah:

    Hej Liefje,
    No eventjes wachten en dan kom ik naar je toe!!! Heb net geboekt....spannend!!! Heb er echt veel zin in!!! Vandaar de uitroeptekens...oja je verhaaltjes zijn echt heel grappig :-)

  • 12 September 2010 - 18:58

    Papa.........:

    leuk om te lezen dat het erg goed gaat, volgens mij mis je ons niet eens. ha ha nee hoor. gewoon heel leuk om te horen (net aan de telefoon) dat je het naar je zin heb. Ps gisterenavond was de 12" inch Race was erg gezellig, volgend jaar Jij er ook weer Bij. kus+knuffel.Papa+Ellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hollywood

Jacky

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 30499

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 25 Oktober 2014

Zuidoost Azië :)

10 Juli 2010 - 07 Januari 2011

Stage@ Hollywood, Florida

Landen bezocht: