Viva Las Vegas, L.A. & Goodbyes! - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Jacky Herk - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas, L.A. & Goodbyes! - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Jacky Herk - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas, L.A. & Goodbyes!

Door: jackyvanherk

Blijf op de hoogte en volg Jacky

05 Januari 2011 | Verenigde Staten, Hollywood

Hallllo Lieve Mensjes!

HAPPY NEW YEAR! Vanuit het mooie zonnige Florida :)

Dit word gewoon alweer mijn laatste blog :|!

En zoals altijd moest ik weer even trugkijken, waar ik was gebleven ;).

Ik was gebleven bij het feit dat ik eindelijk vakantie had, wat was dat een heerlijk, mr ook erg raar gevoel!

Ik heb eigenlijk bar weinig gedaan in die eerste week, aangezien ik verrot was & bijna niet uit bed te branden was :P!

Kerst vieren in deze warme omgeving was erg raar, maar het was ook wel weer een ervaring, want bijna niemand kan zeggen dat hij/zij kerst viert op het strand met 23 graden :D:P.

Allebei mijn skypepogingen mislukte, waardoor ik het helaas zonder familie moest doen deze kerst :(.

Maar verder was het erg gezellig met Daantje & haar familie :D!

Stiekem ben ik wel nieuwschierig naar mijn cadeautjes en naar het huis dat helemaal in kerstsfeer is, GEDULD JACKY (A)!!

Na kerst zijn de ouders + het zusje van daantje weer naar huus gegaan.
& toen was het alweeer tijd voor ons om onze koffers in te pakken :D.

De familie die hier in huis woont, was gelukkig zo lief om ons naar het vliegtuig te brengen.
Dat helaas met een half uur vertraging vertrok, MAAR toen we eenmaal in de taxi zaten richting het hotel...
WAT EEN UITZICHTEN VANUIT DIE TAXI! Die hotels zijn zoooooooooo vet!

Echt, dat moet je met eigen ogen zien... ;)

Ons hotel, het Hilton, lag niet aan de strip zelf, mr deze was makkelijk te bereiken met een monorail.
We hadden heeeeeeerlijke bedden & een onwijs mooi uitzicht vanaf de 26e verdieping:D.

Er zit wel een verschil in het uitzicht overdag en in de avond.
Las Vegas overdag is nog steeds indrukwekkend, maar 's avonds is het onwerkelijk & over the top:D!
Het is inderdaad de City of Lights :).

Sommige hotels zijn zelfs zo groot dat je je hotel niet uithoeft om je te kunnen vermaken.
Echt waar, ze hebben allerlei attracties, winkelcentra, restaurants & natuurlijk CASINO'S binnen handbereik, CRAZY AMERICANS ;).

We hebben bijna elk bekend hotel van binnen en van buiten gezien. Je wilt niet weten hoe mijn voeten aanvoelde.. nee echt..

Op onze echte laatste volle dag zijn we naar de Grand Canyon geweest.
Het was een lange, maar extreem mooie tocht.
Een paar dagen daarvoor was er een sneeuwstorm geweest & deze had de hele canyon wit gemaakt. De normaal gesproken rode bergen waren nu wit! Je moest trouwens ook wel uitkijken waar je liep want het was glad. Iedereen die mij kent weet dat ik hier ABSOLUUT NIET VAN HOUD :@! Sneeuw, Ijs & Koud. Dat was ik vergeten te zeggen, want ja, het was KOUD! Eigenlijk was het tijden ons gehele tripje KOUD :s!
En met koud bedoel ik dus onder nul, vrieskoud!
En ik kwam uit 23 graden, GVD!

Maarja, deze sneeuw maakte het aan de andere kant ergggggg mooi!

Daan& ik hebben ook de Skywalk gedaan. Dit is een niet geheel glazen platform die 1200 meter boven de canyon hangt. Hiervoor moet je dus extra betalen & het was ook wel mooi, maar niet bijzonder.. Zoals daan als zei in haar blog : "Mooi maar er was eigenlijk geen reet aan."

Goed samengevat Daantje :D!

Die avond was het New Years Eve & that was amazing people!
Er waren zoveeeeeel mensen :|, ridiculous! Hahaha & ze liepen allemaal met een enorme cocktail in hun handen.. Stelletje dronken mongolen waren het toen.

Het vuurwerk was echt heel erg mooi, we stonden namelijk in het midden en konden het vuurwerk van 3 hotels tegelijk tijd zien! SUPER :D!

Drna was het als een gek onze koffers ophalen en naar het greyhound station om de bus te pakken naar L.A.:D

We konden mee met de eerst volgende bus. Deze stopte mij iets teveel en ik was verrrrrot, alweer;).
We moesten wel even uitzoeken hoe we naar het hotel moesten komen, mr dat is allemaal goed gekomen hoor:D!
Van Bill, the concierge of front deskmanager of weet ik veel wat die dude was ;) , mochten we eerder in de kamer. Nadat we gesettled waren, zijn we naar Hollywood Boulevard geweest, we hebben over de Walk of Fame gelopen, waar idiote fans dus 17000 dollars voor betalen om hun idool op een ster te krijgen, zodra het is goed gekeurd door een commissie, want dat gaat niet zomaar hoor, JE MOET ER WEL WAT VOOR DOEN ;). Verder hebben we het Kodak Theatre gezien en een eerste glimps van HET Hollywood Sign.
LEUKLEUKLEUK:D!

De volgende dag stond Universal Studios op het programma:D!
We konden dit vanuit het hotel heel makkelijk bereiken met de metro & toen de gratis shuttle pakken naar het park zelf!
Het was een erg natte dag... serieus, ik voelde me een verzopen kat! Qua weer hadden we niet veel geluk tijdens ons tripje... :S
Ik ben nog wel op de foto geweest met 2 van die pinquins van Madagascar! & 1 van die beesten zat me te prikken met zn snavel, IDIOOT!
Mr, het was grappig;):D.

De dag daarna stond er een city tour op het programma. Deze bracht ons langs de diverse stranden, extreem mooie & grote huizen van de sterren in Beverly Hills & on Mulholland Drive, met een 10 million dollar view, ik zeg doe mij die maar ;)! Alleen snap ik niet hoe sommige sterren bij hun huis kunnen komen met die steile bergen.. Maarja dat zoeken ze zelf maar uit ;)
Rodeo Drive was wel grappig, mr helaas een tikkie boven ons budget & helaas geen stereen gespot :(!

Na de tour wilden Daantje & ik ons tripje leuk afsluiten & we gingen voor tips naar Bill, die gast achter de receptie. We wilden uiteten in een betaalbaar restaurant en meneer kwam aanzetten met een FOOD COURT! Zodra ik wegliep schoot ik in de lach, want dit is dus een hutje mutje van allerlei kleine fast food restaurantjes....
IDIOOT, MET ZIJN FOOD COURT, FLIKKER TOCH OP;)!
Ohh..dat is niet lief..sorry!
Mr, hij heeft me wel aan het lachen gemaakt :D:D, echt waar, ik pieste bijna in mn broek.
Dat was 1 van de slechtste adviezen die ik oooooooooooit gekregen heb :P!

Uiteindelijk zijn we nog wezen shoppen en heb ik nog UGGS gekocht & ik zal op het vliegveld nog wel een paar kopen ;), VERSLAAFD :D!

De dag drna nog 1 blik op het Hollywood sign en weer trug naar het hotel om de koffers op te halen & naar het Greyhound station voor een lange reis trug naar Viva Las Vegas.

Nou, dat werd hij ook echt. In de bus zat een tjappie (japanner)
& die meurde toch uit zn smoelwerk, OMG, wat een putlucht!
Hij hoeste namelijk nogal veel & elke keer kwam er een heerlijk aroma mee, NOT! GADVERDAMME!

De reis duurde me veel te lang en we kwamen dan ook later dan gepland aan bij het vliegveld.
Uiteindelijk zijn we ook een uur later pas de lucht ingegaan :|!

Aan boord was er een Nederlandse Stewardess, ik durfde gelijk niets meer te zeggen over mensen ;)

OMG, er zat toch een man achter mij & Danielle & die was toch aan het snurken! Echt waar, het leek wel een kettingzaag, AFSCHUWELIJK! Van het begin tm het einde vd vlucht heeftie het volgehouden, vraag mij niet hoe :|! Zelfs met oordoppen in hoorde ik hem nog.....
Dus dat wil wat zeggen!

En nu lig op mijn bed deze ALLERLAATSTE blog te schrijven lieve mensjes!

Ik ga maar eventjes mijn spullentjes wassen, zodat mijn lieve mama dit niet hoeft te doen :).
En uitzoeken wat wel & wat niet in mijn koffer meegaat, It is going to be a looooooooong night peepz ;)!
I am so not looking forward to that :S!

Dit was hem dan, mijn allerlaatste blog vanuit the States.

I hope you all enjoyed my adventure!
Just like I did :D!

Echt waar, dit is een ervaring geweest om nooooooit te vergeten & dankzij deze blog zal dat ook niet gebeuren :).

Heel erg bedankt voor het volgen van mijn avonturen, het sturen van kaarten, e-mails, krabbels en prikbordberichten & I will see you within 2 days :D!

Met pijn in mijn hart zeg ik:

So long, goodbye, adios & ciao tegen Amerika en de mensen die ik hier ontmoet heb.

Maar daarentegen kom ik dalijk met een grote glimlach & ik denk ook een paar traantjes door de deuren lopen van Schiphol :D!

Nu maar even afscheid nemen van mijn lieve collega's, laat ik de tissues hiervoor maar even gaan zoeken :P.

Voor de allerlaatste keer:

Heelveelliefs vanuit de Sunshine State :)!
& op naar mijn volgende avontuur!

Xx
Jacky

• 05 Januari 2011 - 19:50

Naylu:

Heey jack succes met het uitzoeken van wat er in de koffers gaat want zo te lezen heb je ook enorm veel bijgekocht ;)
    Voor jou is het ook super snel gegaan maar je hebt gelukkig veeeel gezien. Zal voor jou ook een bittersweet gevoel zijn wanneer je hier land.

Have a nice and safe flight! <3