First week in the States :) - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Jacky Herk - WaarBenJij.nu First week in the States :) - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Jacky Herk - WaarBenJij.nu

First week in the States :)

Door: jackyvanherk

Blijf op de hoogte en volg Jacky

20 Juli 2010 | Verenigde Staten, Hollywood

Hallooooo allemaal :)

Sorry, sorry,sorry voor dit late verslag!
Jeminee zeg, het is zo raar om dit te schrijven aan de andere kant van de wereld.
Ik heb nog helemaal niets verteld, dus laat ik maar beginnen bij het begin: de vliegreis!

Mijn koffer was gewoon precies 23 kilo, het toegestane gewicht. Daar ben ik toch best trots op:)
Ik heb echt twee topvluchten gehad! Zelfs het vliegtuigvoedsel was lekker (Sorry dat is erg belangrijk..voor mij in ieder geval!)... Haha, en dat gebeurt niet zo snel ;)
Ik scheet echt zeven kleuren voor mijn overstap in Detroit, maar dit ging eigenlijk hartstikke goed, ok nou ben ik gewoonweg erg onhandig en toen ik mijn koffer van de bagageband in detroit wilde aftillen, kwam deze op mijn kleine teen terecht (AUW!).
Maar dit is eigenlijk alweer genezen;)

Ik werd opgewacht door Samantha, mijn roommate voor de komende 7 weken. Erg lief dat ze mij wilde ophalen! En toen zijn we met de auto naar huis gereden... Haha dat die auto nog rijdt..ik vind het een wonder. & het is nog een automaat ook, met gordels die automatisch vast gaan.. echt je moet het zien om te geloven :P!

Toen kwamen we aan bij het huis& ik vind het echt super! Het is best wel groot en mijn kant van de kamer is natuurlijk een rotzooi:P.
Ach ja, dat verandert niet zo snel denk ik:)

De dag na mijn aankomst was natuurlijk DE GROTE WEDSTRIJD..maar laten we het daar maar niet meer over hebben..
We zijn de wedstrijd gaan kijken in een bar in coconut grove, MET BITTERBALLEN. Nou, was ik pas 1 dag uit Nederland, maar ik snap best dat sommige mensen dit missen, ze waren dan ook erg lekker! In deze bar waren ook 2 collega's van mij te vinden, saskia en harriet. Nou was ik natuurlijk weer erg verlegen, maar ze zijn echt heel erg aardig!
En na de wedstrijd ben ik met samantha wezen eten in een heel leuk restaurantje.
Na het etentje heb ik echt iets typisch amerikaans gedaan: ik ben naar de drive-in bioscoop geweest! Zo leuk!! En deze zit echt zo dichtbij ons huis, dus dat gaan we vaker doen:P!

De dag daarop voor het eerst werken..hahaha.. weer heel erg zenuwachtig natuurlijk! Maar ik vond het echt heel erg leuk! Hier heb ik ook mijn 4de collega ontmoet, Disney, ook echt heel erg aardig. Nu moet ik alleen nog mijn bazin ontmoeten! Maar dat duurt nog wel even, aangezien ze in Brazillie zit.
Op mijn eerste dag moest ik ook al allemaal telefoontjes plegen.. echt mijn hart zat in mijn keel! Maar het ging allemaal goed:)

Vorige week ben ik ook nog 2 keer naar de fitness geweest..jaja, ik en sporten :P
Ik had spierpijn voor het leven, maarja!

Op donderdag kreeg ik te horen dat Samantha plotseling op tour mee mocht en mij dus vrijdag zou verlaten..
Hahaha.. dat waren wel even stressmomentjes, want wat nu..?
Aangzien ik hier dus nog niet mag rijden, moest ik dus met de bus trug naar huis..en natuurlijk ging dit verkeerd! Madame stapt in aan de verkeerde kant van de weg en die buschauffeurs zijn afentoe nogal bot, maar uiteindelijk is het allemaal goedgekomen, na een reis van bij 4 uur :P.

In het weekend heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan, maar dit komt vooral omdat ik VERROT was!

Zondag is Anne Mae hierheen gekomen, dit is een oud stagiair,om lekker vakantie te vieren en zij slaapt nu dus ook bij mij. Erg gezellig! En ze is zo lief om mij naar mijn werk te brengen en weer op te halen.

Gister ben ik met Anne Mae voor het eerst Fort Lauderdale ingegaan en hebben we een drankje gedaan bij Mangos. Er was ook live muziek! Het was echt gezellig! En die huizen in fort lauderdale zijn zoooooo mooi en dan die jachten erbij.. niet normaal gewoon!
Anne Mae weet zoveel dingen hier, dus ik ga vast nog meer zien & doen deze week.

Misschien dat ik iets ben vergeten te melden, maar dan zal ik dit wel in mijn volgende blog zetten!

Heel veel liefs & knuffels vanuit het warme Florida! Ik mis jullie heel erg, maar heb het ook heel erg naar mijn zin:)! Jullie horen me snel weer en dan zal ik ook foto's uploaden of een fotoboek aanmaken ofzoiets!
Byeeeeeeeeeeeee <3

Jacky



  • 20 Juli 2010 - 19:39

    Naylú:

    Leuk Jack!!

    Super leuk dat je al zoveel hebt gedaan in je eerste 10 dagen, hopelijk volgen er nog vele van zulke verhalen.

    Ach met je rijbewijs gaat het ook goedkomen? Wanneer mag je die eigenlijk halen?

    Groetjes vanuit Breda <3

  • 20 Juli 2010 - 19:42

    Jacky:

    haha, ja ja ik heb nog zoveel plannen! ik kan mijn rijbewijs pas halen als ik mijn social security number heb, en die ga ik morgen of overmorgen aanvragen, maar je hoort het wanneer ik hem gehaald heb hoor :)!
    have fun on your vacation!!!!

  • 20 Juli 2010 - 19:55

    Martijn:

    Jacky!

    Mooi verhaal. Jou reis is een beetje de omgekeerde van die van mij. Ik ben ook via Detroit toen naar huis gevlogen. Heb je ook nog in die metro gezeten door het vliegveld van Detroit heen? En Fort Lauderdale, klopt helemaal die grote huizen en dikke boten! Ik mis Fort Lauderdale :(

    Tip in Fort Lauderdale heb je vlak bij winkelcentrum The Galleria, een gele watertaxi voor paar dollar maar. Vaar je door Fort Lauderdale heen en kijk je zo in de tuinen van die dikke huisen, echt MTV Cribs is dat.

    Succes en geniet van de mooie tijd daar, we mailen nog wel eens!
    En hou ons op de hoogte!

    Kuss, Martijn

  • 21 Juli 2010 - 12:06

    Jacky:

    Dat is echt een vet idee Martijn! Ik had idd al gezien dat er zo' n watertaxi was! Ik ga dat denk ik deze week nog doen :P!! Bedankt voor de tip& je hoort me snel weer!!! XX

  • 21 Juli 2010 - 12:22

    Anna Mae:

    Hey!

    Ook een berichtje van mij =) Leuk verhaaltje & jaa... er staat je nog Heel veel leuks te wachten hier in SFL!

    Waar blijven je foto's? :P

  • 21 Juli 2010 - 13:24

    Chantal:

    Hey Jackie!

    Superleuk allemaal :D
    Heel veel plezier nog daar, maar dat gaat volgens mij helemaal goed komen!

    xx Chantal

  • 22 Juli 2010 - 16:27

    Linda:

    Super tof om te horen!! Je bent dus lekker daar aan het genieten!

  • 23 Juli 2010 - 09:51

    Mascha:

    Heey Jacky!

    Zo te horen ga je je wel vermaken daar ;)

    Kan niet wachten tot je volgende verhaal!

    Groetjes,
    Mascha

  • 23 Juli 2010 - 17:35

    Mamsie:

    hoi wijfie fijn om te lezen dat het goed gaat, zit hier met Jan je verhaal te lezen erg leuk. Dit is meer een avontuur dan werken en leren. Maar dat gunnen we je lezen hopelijk gauw weer wat van je dikke kus en houden van je Jan en Mamsie.

  • 23 Juli 2010 - 18:23

    Papa En Ellen:

    Leuk hoor al die smsjes met 10 verschillende tf nummers!!! Maarja, komt ook wel goed. Leuk om je verhaal te lezen.
    Zo te lezen gaat het goed. En zorg dat je met die oude auto een garage weet te vinden Ha Ha.
    Bijna weekend rust lekker uit en vergeet niet te fitnessen.
    Liefs Papa en Ellen

  • 24 Juli 2010 - 18:24

    John,renee,mel.:

    he Jack
    Leuk die verhalen,we blijven je zeker volgen en ik vind het nog steeds heel stoer.

    x Renee

  • 26 Juli 2010 - 17:12

    Edwin En Monique:

    He lief nichtje,Hebben je bij het uitzwaaien net gemist,echt balen!Maar wensen je van de andere kant van de plas heel veel fun en werkplezier!..-)We denken aan je!
    Een hele dikke knuf van je oompje en mij.

  • 26 Juli 2010 - 18:13

    Jacky:

    Jeminee, bedankt allemaal voor jullie berichtjes! Er gaan nog meer blogs volgen, geloof mij maar :P! XX

  • 26 Juli 2010 - 19:56

    Rob:

    Hey Jakky,

    aan je mailtje te zien heb je nog praats genoeg dus ik ga je volgen. Hoop dat je het UITSTEKEND naar je zin hebt/krijgt ofzo.

    x Rob

  • 30 Juli 2010 - 12:29

    Jan En Mam:

    HEE KANJER

    nog steeds een heel leuk verslag.
    WAAR BLIJVEN DE FOTO,S

    KUZZZZ JAN EN MAM

  • 02 Augustus 2010 - 18:12

    Papa&ellen:

    yo zit ff te eten 20.00 en hoe laat eet jij? en lekker bij de mac of net als ikku aaaaardappels met broccoli+truckersbal.Ha Ha Ha.maak jezelf wat??? Gaat verder wel goed he zoals je gisteren even aan de telefoon hoor goed gevoel over. Ps nog tijd voor leuke Nieuwe Muziek?? Hoor ju volgunde week wijffie.. Love You Papa&co.

  • 07 Augustus 2010 - 10:11

    Natascha:

    Ha die Jacky!
    Stoer hoor meid, deze onderneming, petje af!
    Amerika is leuk hè?
    Nou ik ga je volgen meis.
    Heel veel plezier.
    Groetjes uit Rijpwetering ook van Sander.
    X Natascha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hollywood

Jacky

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 30500

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 25 Oktober 2014

Zuidoost Azië :)

10 Juli 2010 - 07 Januari 2011

Stage@ Hollywood, Florida

Landen bezocht: