Van Pai naar paradijs :) <3 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jacky Herk - WaarBenJij.nu Van Pai naar paradijs :) <3 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jacky Herk - WaarBenJij.nu

Van Pai naar paradijs :) <3

Blijf op de hoogte en volg Jacky

19 April 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo lieve mensen!

Daar ben ik weer! Dit zal mijn voorlopig laatste blog over Thailand zijn, totdat ik eind Juni weer terug ga ;).

Pai was leuk! Vooral de rit naar het dorp toe, heerlijk al die bochten ;)..
De mini van had er afentoe best wat moeite mee of ik had gewoon een hele slechte bestuurder :).
Pai is relaxt, begint wel al wat toeristisch te worden, maar dit zijn voornamelijk backpackers. Heel veel hippie backpackers. Sommige nemen deze levensstijl wel heel serieus hoor en hadden ernstig vieze voeten haha..
Ik had mijn eigen bungalow inclusief hangmat en eigen badkamer! Terwijl ik geen eigen badkamer had geboekt.. Een onverwachte upgrade :). Het scheelde me een bezoek aan de wc en douche met een zaklamp, JEHH!
Die hangmat was natuurlijk een erg leuk accessoire, maar handige Harrie hier had best veel moeite met erin en eruit klimmen, dit gebeurde dan ook alleen wanneer er niemand in zicht was :).
Ik heb hier verder heerlijk gelezen en rustig aan gedaan. En in de avond was er een markt, waar heerlijk gegeten kon worden!
Natuurlijk ben ik ook in Pai verdwaald.. Zoals zo'n beetje overal;).
Op een gegeven moment was ik t zitten een beetje zat en wilde ik richting een circus school, waar ik ballon dieren wilde leren maken. Een leuke, veilige optie voor moi :).
Alleen Google maps gooide roet in het eten en stuurde me letterlijk de tegenovergestelde richting op. Nog bedankt daarvoor Google maps!
& Helaas snapte ik de lokale bevolking niet helemaal..
Uiteindelijk ben ik maar weer gaan lezen!
& toen spotte ik me toch een grote spin in mijn badkamer... De rest van de avond durfde ik in ieder geval niet meer terug, haha. *held op sokken*

Ik had best wel een tijdje in Pai kunnen blijven hangen, maar ik moest terug naar Chiang Mai, want ik zou naar het Elephant Nature Park gaan!
Het Elephant Nature Park vangt olifanten op die op een ongelooflijk verschrikkelijke manier zijn behandeld. Het zijn voornamelijk olifanten die gebruikt werden met kappen van het regenwoud of in een lokaal dorp in de landbouw. Maar om ze te leren luisteren, breken ze dit beest als het ware. Het wordt in een omheining gehouden zo groot als de olifant zelf en moet hier leren bevelen op te volgen. Dit doen ze gewoon 3 dagen achter elkaar. En ondertussen krijgt het arme dier amper slaap, te eten en te drinken.
En als het de bevelen niet opvolgde, werden ze mishandeld door middel van een stok met een punt eraan of zelfs nog erger.. Beschoten, voornamelijk in de ogen.
Gelukkig worden ze bij Elephant Nature Park enorm verwend & krijgen ze genoeg ruimte om te lopen, worden ze gewassen en dan duiken ze weer in de modder. Ikzelf heb ze eten mogen geven en mogen wassen. Wat een ervaring!

De dag erna ben ik met Renske gaan shoppen! & Wat was het fijn om die H&M, Mango etc binnen te stappen zeg :).
Een leuke en geslaagde middag!

Ik vind Chiang Mai echt een fantastische plaats :). Ik had dan ook een erg leuk hostel, waar iedereen mij bij naam noemde, ik moet zeggen, ze spreken mijn naam hier in Azië erg leuk uit.
Afscheid nemen van deze plek deed pijn, maar ik moest verder!
Terug naar Bangkok met de slaaptrein om daarna met Renske naar het zuiden door te reizen.

Ik had de weekend markt in Bangkok nog niet meegemaakt en Jezus, wat is deze druk! En het was warmpjes..
Na een tijdje hadden we het wel gezien en was de jacht naar een bioscoop geopend.. Haha.
Ik had eerlijk gezegd ook wel zin in een portie Chris Evans a.k.a. Captain America <3!
Helaas konden we de bioscoop niet vinden.. Behalve toen het al te laat was, haha :).
Toen was het tijd om in de V.I.P. Bus te stappen voor onze nachtelijke rit naar Krabi en vanuit daar naar Koh Phi Phi. Nou V.I.P. Bus my ass..
Haha, ik kon niet slapen en Renske heeft geslapen als een roosje.. :).

Koh Phi Phi is letterlijk een paradijs!
Wel een beetje toeristisch.. Maar dat mag de pret niet drukken!
Ik wilde alleen wel al die mannetjes die mij in een hotel/hostel wilde hebben en/of boot een klap verkopen.. Een beetje ademruimte is altijd fijn :).
Toen was het tijd voor zon,zee en strand! Nouja, eigenlijk pas die dag erna.. Ik was gesloopt na die heerlijke busreis en heb nog zo'n 4 uur geslapen en toen was het alweer avond.. Oops!

De dag daarna kwamen Sjoerd en Evy naar Koh Phi Phi en dit was wel een zon, zee, strand dag :)!!
EINDELIJK! Mijn eerste keer op t strand <3.

In de avond was het party on the beach tijd!
Super avond met leuke mensen :).

Snorkelen is niet helemaal mijn ding.. Dat bleek toen we dit met de groep gingen doen, haha. Het in -en uitklimmen van die boot was ook een uitdaging voor handige Harrie hier.. Haha. Volgens mij zag het er erg soepel uit ;)! Ach ja, zwemmen en zonnen is ook leuk :). Verbranden is iets minder leuk, maar de kleur rood staat me ook onwijs goed ;).

Koh Lanta was het totaal tegenovergestelde van Koh Phi Phi. Heerlijk rustig ( op de pier na, waar tig tuktuk's stonden te gillen, echt waar TAKE IT EASY!!), een mooi strand en een leuke bungalow.
Van de eigenaar mochten we gebruik maken van de keuken en de bbq, dus bbq it was :)! Wat een leuke en relaxte avond!

Toen was het voor mij alweer tijd om het land uit te gaan, ook al wilde ik het niet! DOEI LEKKER ETEN :'(..
Dus op naar Krabi en vanuit daar vliegen naar Bangkok en Phnom Penh, Cambodja - een nieuw land :)!!!!

Zo, dit was Thailand, voor nu ;)!
Zoals ik al zei, eind juni ga ik weer terug om eiland te hoppen :).

Mijn volgende blog staat in het teken van Cambodja!

Fijne paasdagen :)!

Tot snel schatjespatatjes <3

  • 19 April 2014 - 19:32

    Jolanda:

    Super gaaf allemaal weer Jacky!
    In dat bootje klimmen had ik wel willen zien ,handige Harrie
    Het is fantastisch om te lezen wat jij allemaal mee maakt.
    Nog super veel plezier en blijf voorzichtig!!

  • 19 April 2014 - 19:50

    Mandy Jasperse:

    Lieverd,

    Hahaha ik zie jou en de hangmat al helemaal voor me. Handige Harry!!
    Thailand is snel voorbij gegaan!

    Heel veel plezier in Cambodja en jij ook fijne paasdagen.

    Xx Mandy

  • 19 April 2014 - 20:56

    Roselba:

    Hej Jacky, ik geniet iedere keer weer van je verslagen

  • 19 April 2014 - 22:05

    Cindy:

    Haaii handige harrie!

    Wat een leuk verhaal om te lezen, bij jou verhalen heb ik altijd een beeld, heerlijk! Wat maak je toch bijzondere dingen mee zeg, heel gaaf! Lieverd geniet maar lekker verder en we horen je snel weer!

    Xxx van ons 3

  • 20 April 2014 - 22:15

    Wilma Van Velzen:

    Hallo lieverd


    Wat hebben we weer genoten van je reisverslag. Al die ervaringen die jij weer elke keer meemaakt.
    Geweldig hoor. Nou ik kan me heel goed voor stellen hoe jij je voelde ,met snorkelen. Het is mijn
    ding ook niet zo. Maar met de olifanten een daagje werken dat is toch super.
    Wat zal je in Cambodja nu weer tegen komen? Ben heel benieuwd! Ga heel erg genieten van alles.
    We horen weer van je.

    l Liefs van tante Wilma. dikke kus.

  • 20 April 2014 - 22:25

    Theo En Karin:

    Hoi lieve jacky
    eindelijk ook een berichtje van je knapste tante[hahaha] wat een gaaf verhaal weer,wat jij allemaal mee maakt en dan zo leuk opschrijft.Daar moet je straks een boekje van maken.lieverd maak nog veel leuke dingen mee dan genieten wij ook . een hele dikke kus aan konijn theo en een dikke pakkerd van ons theo en karin

  • 26 April 2014 - 08:01

    Nel Ruggenberg:

    Hoi Jacky,
    Lees net je reisverslag, wat gaaf zeg wat je allemaal doet en meemaakt!!
    Geniet er iedere keer weer van, veel reis plezier en ik blijf je volgen!!

    xx Nel.

  • 29 April 2014 - 11:16

    Lenneke:

    Hi Jacky,

    Heb net je laatste reisverslag gelezen en ik krijg weer helemaal zin in vakantie. Je schrijft alles zo plastisch op, dat ik het helemaal voor me zie (vooral dat geworstel met die hangmat kwam me erg bekend voor; ik ben er ook wel eens uitgekukeld ;-))
    En die olifanten! Wij hadden bananen gekocht om ze te voeren en we gaven ze een voor een aan die olifanten. Henk wilde dat filmen en legde een hele kam bananen even op de grond. Hij had alleen niet gezien dat er achter hem een olifant stond. Dat beest schoof die hele kam in een keer naar binnen [hahaha].
    Nou meisje, geniet maar heel veel van alles wat je daar meemaakt en natuurlijk van de zon, de zee etc.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag over Cambodja.

    Veel liefs van Henk en van mij!
    Groetjes.
    xxx Lenneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacky

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 30489

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 25 Oktober 2014

Zuidoost Azië :)

10 Juli 2010 - 07 Januari 2011

Stage@ Hollywood, Florida

Landen bezocht: