3 weken in Incredible India :)! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacky Herk - WaarBenJij.nu 3 weken in Incredible India :)! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacky Herk - WaarBenJij.nu

3 weken in Incredible India :)!

Blijf op de hoogte en volg Jacky

23 Juni 2014 | Thailand, Bangkok

Namasté lieve, lieve mensen!

Jullie hebben mij vast gemist!

1 juni ben ik in alle vroegte vertrokken richting het vliegveld.
Eindelijk was het zover, ik ging 3 weken naar India!
& wat zijn die 3 weken voorbij gevlogen!

India is echt fan-tas-tisch!

Wat een warmte! Volgens mij was het op een gegeven moment zelfs 48/49 graden! Dat is niet menselijk meer hoor India, haha.
Zo mooi, maar tegelijkertijd zo vies.
Zoveel armoede en tegelijkertijd zoveel rijkdom.
Chaotisch in mijn ogen, maar voor de bevolking ongelooflijk georganiseerd.
Echt waar, wat een land & wat een indrukken!

Volgens mij kan ik deze afgelopen 3 weken beter van dag tot dag beschrijven, so here we go! Enne.. succes met lezen, haha!

-1 juni 2014 Bangkok & Delhi
Mijn lieftallige wekker liep af om 5.00, want ik moest om 5.30 met de taxi richting het vliegveld! Ik weet niet waarom, maar juist als ik stil probeer te zijn, maak ik teveel geluid, stoot ik mijn teen of laat ik iets vallen. Volgens mij heb ik heel mijn slaapzaal wakker gemaakt, hihi :).
De taxi chauffeur wist het gaspedaal wel te vinden en binnen no time was ik al op het vliegveld. Indiaase mensen reizen trouwens ab-so-luut niet licht. Wat een koffers!
Kom ik daar aanzetten met een backpack van 12 kilo, haha!
Het zullen de zenuwen en het regenachtige weer wel geweest zijn, maar veel had ik niet geslapen. Dus heb ik dit tijdens de vlucht maar ingehaald :). Een heerlijke vlucht bracht mij in 4 uur tijd naar India. En in Delhi stond een lieve dame klaar om mij naar het hotel te begeleiden, de rest van de groep zou namelijk pas de volgende dag komen!
Even snel kennis gemaakt met de reisleider en de rest van de dag chillen op de kamer met crime series. Oja, & niet geheel onbelangrijk..INCLUSIEF ROOM SERVICE :). Heerlijk!

- 2 juni 2014 Delhi
De wekker ging weer op tijd af, want ik zou de groep ontmoeten!
Ik geef eerlijk toe dat ik hier best zenuwachtig voor was, zij hadden elkaar immers al op het vliegveld ontmoet. Maar het waren stuk voor stuk, heel lieve mensen ( & heel veel namen om te onthouden, haha). Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht :).

Mijn groep bestond uit 12 vrouwen en 3 mannen.
-Maaike (mijn kamergenote)
-Anita
-Elyne
-Manon
-Jolanda
-Kim
-Yonna
-Angelie
-Janny
-Margot
-nog een Maaike ( ook wel Barbie genoemd)
-Danny
-Rick
& Kosta

Na het ontbijt was het tijd voor een city tour door Delhi.
Tijdens deze tour een aantal mooie dingen gezien waaronder de India Gate, Sikh Tempel, de grootste moskee van India, een onwijs mooie minaret & een herdenkingsmonument van Gandhi.
Gelukkig veel in & uit de bus momenten = AIRCO <3!
Zonder air conditioning en/of ventilatoren zou India in juni wel een beetje ondraaglijk zijn hoor ;).
Na de city tour kregen we een paar uurtjes rust en zijn we heerlijk uiteten geweest. Een geslaagde eerste dag!

- 3 juni 2014 Nawalgarh
Tijd voor de eerste lange busreis, op naar Nawalgarh, Shekhawati!
De busreizen waren stuk voor stuk interessant. Heerlijk naar buiten kijkend, vloog de tijd voorbij! Oja, megaveel respect voor onze lieftallige buschauffeur (ook wel Romeo genoemd)en zijn buddy naast hem. Rijden in India.. Mij niet gezien, haha! Maar onze Romeo reed geniaal door het chaotische verkeer van India.
We sliepen hier in een prachtig pand, ook wel een Haveli genoemd. De kamer van mij en mijn lieve kamergenote Maaike, leek wel een bruidssuite. Zo groot en mooi was het!
Vlak voor het avondeten nog even door de stad gelopen en een klein gerechtje geproefd. Pittig, maar heerlijk! Toen terug met de tuktuk.
Echt geniaal door al die chaotische straten en steegjes :).
Na het avondeten was het tijd voor een poppenkastshow. Ik vond de poppen zelf doodeng, maar de show zelf was grappig!

- 4 juni 2014 Nawalgarh & Bikaner
Eigenlijk zou deze dag beginnen met een fietstocht door de stad. Maar handige Harrie hier, durfde het niet helemaal aan op de oh zo mooie wegen van India. Uiteindelijk is dit een goede beslissing geweest, als ik de groep zo hoorde.
Na het ontbijt weer de bus in en op naar Bikaner! De stad waar onze reisleider vandaan komt. Ik vond Bikaner echt fantastisch!
Voornamelijk vanwege de excursies die we hier gedaan hebben :).
Zwemmen in een hotel in India is best een aparte ervaring.
Er wordt nogal gestaard en ze spetteren heerlijk in het rond tijdens het zwemmen. Lees: hele vloedgolven ;).
Ik was vergeten hoe vermoeiend zo'n rondreis wel niet is. Dus na het avondeten op naar bed!

- 5 juni 2014 Bikaner
Na het ontbijt stond er een excursie naar de Karni Mata rattentempel op het programma. Op blote voetjes tussen duizenden ratten lopen, wat een ervaring! Echt geniaal :). Ok..& een tikkeltje vies ;).
De ratten waren in ieder geval erg schattig!
Na een paar uurtjes vrije tijd zijn we op bezoek gegaan bij een dromedaris & kamelen boerderij. Even tussendoor: KAMELEN ZIJN ECHT TE SCHATTIG! Daarna zijn we met een kamelen kar de duinen ingetrokken en hebben we heerlijk gegeten met een culturele show als entertainment.
Een fantastische dag!

- 6 juni 2014 Jaisalmer
Vanuit Bikaner op naar Jaisalmer! Weer een lange busrit, maar ze blijven intrigerend. In Jaisalmer is mij iets tragisch overkomen.. ik ben namelijk na het avondeten in een koeienvlaai gaan staan, haha!!!

- 7 juni 2014 Jaisalmer
Ons hotel was dit keer iets minder mooi, maar de ommuurde stad daarentegen, was prachtig om te zien!
In Jaisalmer een mooi fort bezocht, HEERLIJK ontbeten met pannenkoeken en gewandeld door alle smalle steegjes. De gevels en haveli's in deze stad zijn een plaatje!
In de avond heerlijk gegeten & gezwommen bij een hotel waar onze reisleider gewerkt had. Waarom sliepen we hier ook alweer niet..? ;)

- 8 juni 2014 Jodhpur
Na de busreis weer aangekomen in een mooi hotel! Even een klein tukkie doen en op naar het avondeten. Oh nee, eerst werd er nog even geshopt bij een winkel waar allemaal van die enorme beelden stonden. Doodeng als je het mij vroeg.
Het restaurant waar we die avond gingen eten serveerde echt onwijs lekker eten! En we hebben na het eten zelfs nog even gedanst. Echt maar heel even, want om 23.00 vonden die Indiaase mensen het wel weer genoeg, haha!

- 9 juni 2014 Jodhpur
Een stadstour met de tuktuk! Even een bezoekje aan een fort gebracht en genoten van een onwijs mooi uitzicht over de stad. Daarna de stad zelf in, pannenkoeken ontbeten op niet zulke schone borden en even gewinkeld.
Een drukke, maar geslaagde ochtend!
In de middag lekker chillen bij het zwembad en synchroon gezwommen, haha! Tegen de avond een ritje met de Jeep langs een potten bakerij, een klein beetje opium geprobeerd op een lucifer en naar een tapijt maker.
In de avond weer fantastisch gedineerd bij hetzelfde restaurant als de avond daarvoor.

- 10 juni 2014 Jodhpur - Ranakpur - Udaipur
Onderweg van Jodhpur naar Udaipur bij een adembenemende tempel gestopt in Ranakpur. De Chaumukh tempel. 1444 zuilen en zoveel mooie details. Ik kon niet stoppen met fotograferen!
Eenmaal aangekomen in Udaipur besloten mijn lieftallige roomie, Maaike en ik een massage te nemen. En dat was absoluut geen slecht besluit hoor ;)!
Bij het avondeten hadden we een geinig muziekaal gezelschap wat ons moest entertainen. Later zong (een andere) Maaike/barbie,1 van mijn lieftallige reisgenoten, ook nog eens een onwijs mooi lied. Ik kreeg er kippenvel van! Een stuk beter dan die 2 andere lampies die ons aan het entertainen waren ;).

- 11 juni 2014 Udaipur
In Udaipur samen met het grootste gedeelte van de groep een bezoek gebracht aan een paleis & een boottocht over het Pichola meer. Met de lunch hebben we een heel klein snackbarretje keihard aan het werk gezet! Hij moest ineens 13 mensen voorzien van eten. Een uitdaging in India, maar het is gelukt & het was best lekker ;).
Na deze drukke ochtend/middag was het weer tijd voor een dutje, zoals bijna elke dag, haha.
Ik weet echt niet hoe mijn reisleider al die mooie restaurants weet te vinden, maar het was hem in Udaipur zeker gelukt. Uitkijkend over het Pichola meer hebben we heerlijk zitten peuzelen.

- 12 juni 2014 Pushkar
Na weer een lange rit zijn we direct na aankomst het zwembad ingegaan!
Wat kan dat fijn zijn zeg, zeker bij temperaturen van gemiddeld zo'n 44 graden ;).
Vandaag was een heel speciale dag voor Barbie, zij was namelijk jarig! Dit hebben we in de avond gevierd met taart, muziek en tikkertje in het zwembad. Ik wil ook wel zo'n verjaardag hoor ;)!

- 13 juni 2014 Pushkar
Pushkar is echt een te schattig pelgrimsdorp & goed te lopen!
Heerlijk slenteren door kleine, drukke straten. En uitgekeken over het heilige Pushkar meer!
Onze reisleider had een plek gevonden waar we in de avond konden eten en daarna de eerste WK voetbalwedstrijd van Nederland konden kijken. Deze wedstrijd was alleen om 00.30 lokale tijd! Dus tot die tijd hebben we ons vermaakt het kijken van 2 Bollywood films. En ik hou ervan! Hahahaha! De verhalen en het acteerwerk laat eigenlijk aan de wensen over, maar dat maakt ze juist geniaal ;).
De eerste helft van de wedstrijd was zo spannend! & toen vond er een tragedie plaats..
Die gozer had namelijk zijn abonnement niet betaald en toen viel het scherm stil, bij die 'oh zo mooie' tweede helft! Ik vervloek hem nog steeds daarvoor. Uiteindelijk ben ik goed op de hoogte gehouden door mijn lieftallige zus, die maar moest blijven herhalen hoe fantastisch het wel niet was. Nog bedankt daarvoor he zuslief ;)..

- 14 juni 2014 Jaipur
Onderweg naar Jaipur hebben we volgens mij allemaal heerlijk in de bus geslapen na dat korte nachtje :).
Het hotel in Jaipur had allerlei bordspellen, erg leuk!
Maar dat kwam later wel, want het was tijd voor een Bollywood film in de Raj Mandir bioscoop! Wat een bioscoop & wat een film! Gewoonweg geniaal :). Ga Heropanti (die naam alleen al) zien lieve mensen! Haha!

- 15 juni 2014 Jaipur
Een citytour door Jaipur bracht ons langs het prachtige Waterpaleis, paleis der winden en het adembenemende Amber Fort.
Na de citytour een bezoekje gebracht aan de dierentuin van Jaipur. Waar wij eerder een bezienswaardigheid waren dan die lieftallige dieren ;).
Ik had geld moeten vragen voor al die foto's die van mij zowel gevraagd als ongevraagd vanaf een afstand werden gemaakt ;).
Eenmaal terug in het hotel was het tijd voor een spelletje 'wie is het?' en een potje yathzee. & voor de eerste keer in 2 weken tijd een nachtrust van 9 uur maken ;).

- 16 juni 2014 Agra
Van Jaipur naar Agra! De stad van de TAJ MAHAL!
Na de busrit eerst eventjes gezwommen, maar hier werd het op een gegeven moment een beetje drukjes. Lees: vloedgolven.
Toen voor de eerste keer weer een goede bak koffie gedronken bij de Costa Coffee met overheerlijke chocolade muffin.
& Mijn avondmaal was lekker spicy!

- 17 juni 2014 Agra
17 juni 2014 is nu niet meer alleen de dag dat mijn lieve oma en mijn lieftallige vriendinnetje Tamara jarig waren, maar ook de dag dat ik EIN-DE-LIJK de Taj Mahal bezocht heb!
In alle vroegte zijn we met de gehele groep vertrokken om alle drukte te vermijden. Dit was echt een dag die ik nooit meer ga vergeten!
Wat een fantastisch gebouw! En mijn tweede wereldwonder van deze reis!
In de middag nog een kleine stadtour met de tuktuk gedaan langs een aantal bezienswaardigheden van Agra & toen was het wachten geblazen!
We zouden namelijk pas om 22.00 vetrekken richting het station om hier de nachttrein naar Varanasi te pakken.
De rest van de tijd is voornamelijk doorgebracht bij Costa Coffee en de Pizza Hut.
Helaas, de nachttrein was te laat! Dus nog een uur langer wachten.
Ik vond de nachttrein best comfortabel, maar had zo' n lange dag achter de rug dat ik zelfs op een spijkerbed had kunnen slapen. Ik was kapot!

- 18 juni 2014 Varanasi
Uiteindelijk kwam de trein zo'n 2 uur later dan gepland aan in Varanasi. En na de lunch zijn mijn lieftallige roomie en ik weer in slaapgevallen.
In de avond de voetbalwedstrijd Australie-Nederland gekeken op een groot scherm. & deze keer de hele wedstrijd gezien ;)!

- 19 juni 2014 Varanasi
Om 4.30 zijn we richting de Ganges gegaan voor een boottocht bij zonsopkomst! Helaas, het was nogal bewolkt. Maar wel onwijs gaaf om te zien hoe het leeft langs deze rivier. Mensen die een baantje trekken door dit oh zo schone water, er hun kleding in wassen of zichzelf. Helemaal indrukwekkend zijn de crematies die plaatsvinden aan de oever van de rivier. Na de boottocht een wandeling gemaakt door nauwe straatjes en een bezoek gebracht aan verschillende ghats (trappen aan de rivier de Ganges) en een gouden tempel, waarvan we alleen de 2 torens konden en mochten zien.
Later op de dag zijn we weer terug gegaan naar de Ganges voor een prachtige Aarti ceremonie dmv een fiets riksja. En wat heb ik een respect voor die mensen zeg! Allemachtig! Ik & mijn roomie voelde ons enorm schuldig zo achterop bij die man dat wij hem op de terugweg een extra fooi van 200 roepie hebben gegeven.
Later hoorden we dat deze mensen voor heen-en-terug slechts 100 roepie hadden gehad, dit is 1,25 euro. Voor bijna 1,5 uur fietsen.

- 20 juni 2014 Varanasi
Heerlijk uitgeslapen en in de middag weer een Bollywood film gezien! Op de terugweg kwamen we onze Riksja bestuurder weer tegen en hij kwam ons bedanken voor de fooi! Maaike en ik waren zo ontroerd en hebben hem gewoon nog meer gegeven ;).
Om 18.00 moesten we weer richting het station voor de nachttrein richting Delhi. Deze stond al klaar en vertrok op tijd! Veel geslapen heb ik alleen niet.. Er lag me toch een vrouw naast me te zagen! Niet normaal! Het was bijna geen snurken meer te noemen...

- 21 juni 2014 Delhi
Kapot moe kwamen we aan in Delhi, maar het was de laatste dag! Dus er moesten dingen bezocht worden :).
Met een kleine groep ben ik naar de Akshardham tempel geweest.
Onbeschrijfelijk mooi! Wat een details! Er mochten alleen geen foto's gemaakt worden, BUMMER! Dit heb ik dan maar mentaal gedaan ;).
Na de tempel nog een klein marktje bezocht en weer koffie gedronken inclusief muffin bij Costa Coffee.
Het laatste Indiase avondmaal was overheerlijk en onwijs gezellig!

- 22 juni 2014 Delhi
De groep moest in het midden van de nacht weg, want hun vlucht was rond 6.00. Afscheid nemen was best wel zwaar moet ik zeggen! Na 4 maanden reizen hecht je je al snel aan mensen ;).
3 weken lang was deze lieve, leuke groep mensen als een soort familie voor mij. Er zijn dus wel wat traantjes gevloeid ;). Ze hebben in ieder geval een heel mooi plekje in mijn hart!
Om 9.00 stond mijn taxi klaar om mij naar het vliegtuig te rijden en om een uur of 13.00 vloog ik terug richting Bangkok.

Ik mis die chillende heilige koeien wel hier in Thailand!
India heeft een fantastische indruk achtergelaten en ik ga deze ervaring niet snel vergeten!
Na 3 weken luxe was het wel weer zwaar om mijn eigen backpack te moeten sjouwen ;).

Ok, ik ben klaar hoor!
Dit verslag heeft bloed, zweet en tranen gekost en ik hoop dat jullie er weer van genoten hebben!

Hoe langer mijn reis duurt, hoe meer ik iedereen in Nederland mis! Maar ik ben nog lang niet klaar hier! Er valt nog zoveel te zien & ik heb nog 3 landen te gaan :). Volgende week komt gelukkig Liz hierheen, heerlijk eilandhoppen en feesten!! Hopelijk helpt dat ook tegen de lichte heimwee die ik nu heb ;).

Tot de volgende keer schatjespatatjes!
Enorm veel liefde vanuit Bangkok <3

  • 23 Juni 2014 - 17:56

    Jan En Mamsie:

    Wat een avonturen joh . Weer prachtig geschreven. En dat India zo indrukwekkend is das mooi meegenomen. Echt respect dat jij op blote voeten tussen de ratten heb gelopen! De groetjes uit het mooie Pijnacker. Kus kus

  • 23 Juni 2014 - 23:16

    Jolanda:

    Mijn god Jacky ,wie had gedacht dat jij dit allemaal mee mag maken !
    Ik kan er maar niet over uit dat jij op zo een geweldig avontuur bent gegaan,wat een ervaringen doe jij op. Dit neemt niemand jou meer af!! Respect girl.
    Incredible India,incredible Jacky....... Love you girl

  • 24 Juni 2014 - 08:42

    Janny:

    Hallo Jacky, leuk om te lezen! Ik ben zelf al bijna vergeten waar we wanneer precies geweest zijn, maar ik kan nog putten uit jouw verslag. Ik zal er ook snel aan moeten beginnen. Ik blijf je volgen! Nog heel veel plezier. Groeten Janny

  • 24 Juni 2014 - 10:41

    KeeeeeeeeeeCeeeeeeee:

    Yo wijffie weer een onwijs leuk verslag,, hoe onthoud je dat allemaal??
    Nah goed was weer leuk om te lezen en lees het nog wel eens na ... fijne tijd nog en pas op jezelf.
    Mis je ook wel afentoe hoor....maar ga geen bollywood films kijken,,maar misschien wel keertrje opium snuiven,
    Ha ha ha ha . geintje ....Lvj.xxxxxxxxxx

  • 25 Juni 2014 - 10:37

    Elly Huisman:

    Hallo Jacky , leuk om te lezen wat je allemaal ziet en meemaakt. Geweldig! Geniet er van . \Groetjes Elly.

  • 25 Juni 2014 - 19:36

    Mandy (trotse Nicht):

    Lieve nicht,

    Wat liet jij mij schrikken toen ik las dat jou wat tragisch was overkomen! Gelukkig ging dit over de koeienvlaai haha :) Geniaal geschreven! Jammer dat ik niet aanwezig was bij het synchroon zwemmen, dus dat moet je maar eens herhalen als je weer terug in Nederland bent. Mijn voorkeur gaat uit naar het zwembad van de Viergang?

    Uit jouw verhaal kan ik halen dat je een lichtelijke verslaving van Bollywood films aan het ontwikkelen bent?! Hahaha.

    Wat was dit weer een leuk verslag om te lezen, jouw enthousiasme spat er van af!

    Ik ben erg trots op jou, dat jij dat allemaal mee mag maken.

    Loveyouuuu <3

  • 26 Juni 2014 - 08:09

    Rick:

    Een ding dat ik zeker missen van dit avontuur, is de sandwich zijn in de tuk tuk. ;-)

  • 26 Juni 2014 - 08:11

    Rick:

    Een ding dat ik zeker zal missen van dit avontuur, is de sandwich zijn in de tuk tuk.;-)

  • 26 Juni 2014 - 21:33

    Wilma Van Velzen:

    Hallo lieverd

    Wat heb jij weer veel gezien en gedaan zeg. Al die oude plaatsen en al die mensen die je daar ontmoet . Wat dat aan gaat zou ik wel weer jonger willen wezen het lijkt mij geweldig .Maar om met blote voeten tussen de ratten te gaan zitten , jij ben straks nergens bang meer voor. En om op die koeienvlaai terug te komen (die koe / hij was toch heilig ).Meid je weet maar nooit waar dat goed voor geweest is. Het indiaanse eten is je ook goed bevallen? Daar aan de Ganges dat is ook een aparte ervaring. Ben ook heel benieuwd hoe straks jouw fotoalbum er uit ziet. Maar de komende weken ga je lekker relaxen en overal van genieten. Lieve Jacky heel veel plezier geniet er van want dit doe je maar misschien maar eens in je leven. Kijk weer uit naar je volgende verslag. Groetjes van ome Wim en je ouwe tantetje Wilma .Dikke kus.

  • 01 Juli 2014 - 12:51

    Lenneke:

    Ha meisje,

    Wat heb je weer een prachtige dingen gezien. De Taj Mahal! Die stond ook nog altijd op mijn verlanglijstje, maar daar zal wel niets meer van komen. Ik verheug me iedere keer weer op een nieuw verslag, want je schrijft het allemaal zo op, dat ik het gewoon voor me zie. Zeker in die koeienvlaai (haha) en tussen die ratten (brrrrrr).
    Leuk dat je vriendin nu komt en dat jullie samen gaan eilandhoppen. Geniet er maar flink van.

    Groetjes, ook van Henk,
    Lenneke XXX
    (ik kon als oud-tante natuurlijk niet achterblijven na het verhaal van je ouwe tantetje ;-))

  • 05 Juli 2014 - 14:16

    Karin Jasperse:

    hoi lieve jacky en theo konijn wat een belevenissen zeg dat is niet normaal die ratten gadverdamme koeienvlaai[hahaha] geniet nu maar lekker van het eilandhoppen met je vriendin
    een hele dikke knuffel aan jou en theo het konijn veel plezier theo en karin

  • 11 Juli 2014 - 20:40

    Cor Ikea:

    Hoi Jack top verhaal weer was niet eng met al die ratten brrr.
    ik kijk weer uit naar de next story, ik reageer niet altijd maar volg het wel allemaal.
    Gr. Cor xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacky

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 30484

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 25 Oktober 2014

Zuidoost Azië :)

10 Juli 2010 - 07 Januari 2011

Stage@ Hollywood, Florida

Landen bezocht: