Kuala Lumpur <3 & Singapore! - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Jacky Herk - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur <3 & Singapore! - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Jacky Herk - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur <3 & Singapore!

Blijf op de hoogte en volg Jacky

17 September 2014 | Indonesië, Senggigi

Hallo lieve, lieve mensen!

Deze blog is een tikkie te laat, maar daar heb ik dan ook een goede reden voor...

Voor bijna 3 weken lang, noemde ik Kuala Lumpur zo'n beetje mijn thuis. Ik was best wel moe na al dat heen en weer gereis & Kuala Lumpur had letterlijk mijn hart veroverd. Nouja, een persoon had letterlijk mijn hart veroverd. 2 weken lang heb ik met een smile van oor tot oor gelopen en woonde ik op een roze wolk.
Life was so good!
& toen besloot meneer mijn hart te breken. En dat een paar dagen voor mijn verjaardag...
Mijn verjaardag was dus niet helemaal geslaagd. Ik weet het, ik zie er verdomde blij uit op alle foto's, maar schijnbaar ben ik erg goed in acteren ;).
Die eerste 2 weken waren in ieder geval erg fijn & ik heb weer vrienden voor het leven gemaakt. Zo was er Irene, een meid uit Hong Kong, die in totaal een maand verbleef in Sunshine Bedz voor haar stage in KL. Zij was echt als een zusje voor me. Zo'n schatje! & het Slowaakse stel en een Duitse meid die in het hostel werkten, waren werkelijk geniaal lief. In mijn laatste week hebben zij mij in ieder geval proberen op te vrolijken. Ik neem al de goede herinneringen met me mee :). Zo zal ik alle stapavonden nooit niet vergeten! Kuala Lumpur en stappen is echt de beste combinatie :).
& De minder goede herinneringen verdwijnen beetje bij beetje...
Thank goodness for that!
Ondanks alles blijft Kuala Lumpur een geweldige stad :). Ik ga zeker nog een keertje terug!

Na 3 weken op 1 plek, was het tijd om door te gaan naar mijn volgende bestemming: Singapore! Nouja stiekem was ik hier al een weekendje geweest, maar ik woonde toen nog op die roze wolk en had daardoor niet alles gezien.. Haha.

Singapore is eigenlijk best wel ok. Het heeft niet mijn hart veroverd zoals bijna alle andere landen, maar voor een paar dagen is het leuk tijdverdrijf!

Tijdens mijn eerste bezoek ben ik vooral wezen winkelen, want oh wat kan dat goed in Singapore!!!
Daarnaast heb ik ook een bezoek gebracht aan de nacht safari.
Erg leuk om dieren in de avond tot leven zien te komen!
Minder leuk waren de Chinezen die hun mond niet dicht konden houden en zo alle dieren wegjoegen....
Dag dieren, het was leuk jullie gezien te hebben! Fuckers..

Soms heb ik best wel last van hoogtevrees.. Maar ik probeer elke keer weer mijn grenzen te verleggen.. Dit is niet altijd een succes, zoals de laatste keer met de kabelbaan op Langkawi, haha. Maar dat ding was ook verdomde steil.. ;).
Ook in Singapore is er een kabelbaan die je naar verschillende plekken brengt, erg leuk! &Deze zag er een stuk fijner uit..

'S avonds is Singapore een sprookje van lichtjes. Wat dat betreft hou ik van grote steden met hun wolkenkrabbers!
Er zijn diverse lichtshows te zien. Zo is er Gardens by the bay, waar gigantische 'bomen' onwijs mooi verlicht zijn.
En dan is er ook nog het Marina Bay Sands hotel, waar een mooie lasershow te zien was!

Tijdens mijn tweede bezoek ben ik voornamelijk wezen windowshoppen op Orchard Road. Kijken, kijken, maar niet kopen! Ok, dat is me niet helemaal gelukt.. Haha. Maar ik heb me ingehouden!

Ook ben ik in the Singapore flyer geweest, een enorm reuzenrad! Ik hou ervan om een stad vanuit de hoogte te zien, ondanks mijn hoogtevrees :).

Om tussendoor wat tijd te doden en gewoon omdat ik het leuk vind, heb ik 2 keer een bezoek gebracht aan de bioscoop! Wat ben ik blij als ik straks mijn Pathé unlimited weer heb zeg :). November Man en Guardians of the Galaxy waren in ieder geval erg leuk!

Op 2 september was het dan eindelijk zo ver, ik ging naar een nieuwe en tevens mijn laatste bestemming: INDONESIË! Bijna niet te geloven dat ik bij mijn laatste bestemming ben aangekomen, de tijd is echt voorbij gevlogen!
Inmiddels ben ik hier alweer 2 weken, maar ik verklap nog helemaal niets! Mijn tijd in Indonesië zal in mijn laatste blog worden beschreven :).

Tot die tijd ga ik nog precies 14 dagen genieten van Lombok, Gili en Bali! Mijn moeder haal ik niet meer in, maar ik zal hoe dan ook met een mooi kleurtje thuis komen, haha!

Oja, ik beloof dat mijn laatste blog wat positiever wordt :).

Tot de volgende keer schatjespatatjes!

Heel veel liefs vanuit Indonesië <3

  • 21 September 2014 - 17:43

    Nichtje Mandy:

    Hoi lieverd,

    Ik had al veel van jou avonturen via whatsapp gehoord, maar toch blijft het leuk om jouw verslagen te lezen! Wat ben ik jaloers op jou!!! Ik wil ook shoppen in Singapore :D

    Het aftellen is voor mij begonnen hoor. Nog 11 nachtjes slapen en dan zie ik jou weer :D

    Loveyouu en nog veel plezier xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacky

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 30482

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 25 Oktober 2014

Zuidoost Azië :)

10 Juli 2010 - 07 Januari 2011

Stage@ Hollywood, Florida

Landen bezocht: