Zoveel avonturen! Van Bangkok naar Chiang Mai :)<3 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jacky Herk - WaarBenJij.nu Zoveel avonturen! Van Bangkok naar Chiang Mai :)<3 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jacky Herk - WaarBenJij.nu

Zoveel avonturen! Van Bangkok naar Chiang Mai :)<3

Blijf op de hoogte en volg Jacky

30 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Lieve, lieve mensen,

DAAR BEN IK WEER :). En dat vinden jullie vast wel leuk.
Allereerst wil ik jullie bedanken voor alle reacties!
Ze maken me heel erg blij en op deze manier zijn jullie toch een beetje bij me<3. Het is nu precies 2 weken na mijn laatste verslag en in de tussentijd is er weer genoeg gebeurd :).

Ik heb het echt onwijs naar mijn zin hier!
Het weer GEMIDDELD 35-40 GRADEN muwhaha.
Het eten =GODDELIJK <3
& de mensen en de omgeving zijn FANTASTISCH.
THAILAND <3

Bangkok is druk, de lucht en de straten zijn er niet bepaald schoon en tuktuks rijden je voor je sokken. Maar daarentegen is het er ook ontzettend mooi en vredig. Een stad met 2 gezichten!
Mijn guesthouse was fijn en ik heb er heel wat mensen ontmoet!
Waaronder een aantal Nederlanders, Renske, Daniel en Yonna zo aardig en gezellig!
Mensen leren kennen gaat deze stille Willie een stuk beter af dan dat zij had gedacht ;). Thank goodness!

Net als in China heb ik weer een kookcursus gevolgd. Ik moest er toch achterkomen hoe dat goddelijke eten tot stand komt ;).
Mijn chef was fantastisch en ontzettend gay, haha.
De cursus begon met een bezoek aan de lokale markt. Thailand heeft volgens mij 6 verschillende soorten courgette in allerlei vormen en maten, hilarisch gewoon!
Oja..Mijn naam was niet Jacky, maar Holland, aangezien de rest van het kleine groepje Duits was.
Dus.. Holland moest de groente maar even komen wassen zodat we konden beginnen met koken :).

We begonnen met een overheerlijke Tom Yum Goong, een Thaise garnalen soep.. oh zo lekker!
Daarna was Pad Thai aan de beurt en jezus wat is dat een lekker gerecht!
En idioot simpel ook.. Eigenlijk zijn het gewoon geroerbakte rijstnoedels met ei, groente en tofu.
Green curry vergde wat spierkracht van de groep. Nadat alle pepertjes etc. gesneden waren, werd de vijzel met de stamper aan ieder van ons doorgegeven. Slappe Henkie hier, was als laatste aan de beurt, dus ik hoefde het alleen maar af te maken :). Heel veel respect als je dit in je eentje zou moeten doen!
Na de green curry was het toetjestijd <3! MANGO MET STICKY RICE!!
Ik eet hier ineens heel veel soorten fruit die ik thuis normaal gesproken niet eet..sorry mams ;).
Het was echt geniaal lekker, echt waar ik bevond mij heel even in de hemel & een hele goede afsluiting op een hele leuke middag :)!

De volgende dag met Renske naar een winkelcentrum gegaan. Na het koude China had ik meer behoefte aan luchtige broeken ipv mijn warme spijkerbroeken ;). Ik heb er 2 gekocht, maar moet er extreem voorzichtig mee zijn, want ze scheuren nogal snel op plekken waar je dit absoluut niet wilt.. Haha, je begrijpt het al denk ik..er is er al 1 overleden, OOPS :P.

Op woensdag een dagtour door Bangkok, deze begon op het water dmv een khlong, een lange, smalle, snelle boot. In deze boot komen was nogal een opgave voor madame, ik begon dan ook bijna te huilen toen ik er een half uur later al weer uit moest klimmen, haha. Gelukkig werd ik er steeds handiger in naarmate de dag vorderde. Die boot was echt fantastisch, lekker de wind door je haren laten wapperen en Bangkok bekijken op een totaal andere manier. We hebben een stop gemaakt bij een tempel complex, een orchideen kwekerij, het koninklijk paleis en de liggende boeddha.
Het paleis was ongelofelijk mooi. Het goud en de edelstenen vliegen je letterlijk om de oren! En de liggende boeddha was fantastisch en enorm. Ik voelde me redelijk miniscuul ;).
Na de liggende boeddha nog even China town bezocht en de gouden boeddha.

Op donderdag vond ik het toch wel tijd om uit Bangkok te vertrekken. Next stop: Kanchanaburi!
De plek waar de river kwae bridge zich bevindt. & het was heel indrukwekkend om te zien. Slimme Jacky hier besloot daarna de 4 km terug te gaan lopen, in 40 graden. Een fantastische beslissing..niet dus.
Kanchanaburi ligt redelijk dichtbij Erawan national park, met ontzettend mooie watervallen en natuur. Helaas ook veel Russen, die per se op mijn foto's wilden staan ;).
Toch een mooie dag, goed gespendeerd!

Na Kanchanaburi was Ayutthaya aan de beurt. Een ontzettend mooie plek met heel veel vervallen tempels. Hier begon trouwens ook mijn jacht naar "the famous banana pancakes". Nou ik heb heel die verdomde stad afgezocht maar heb ze hier niet gevonden hoor, niet de Thaise variant in ieder geval.. De eerste keer kreeg ik kant en klare mini pancakes voorgeschoteld en de tweede keer 1 grote, zelfgebakken, american pancake. Die tweede was overigens wel lekker ;)..

Na Ayutthaya een korte stop in Lopburi, een plek waar apen in de stad rondlopen. Ik heel de stad doorlopen, blijken die apen zich slechts op twee plekken te bevinden.. -_-'
Onwijs leuk en schattig om te zien, maar ik bleef toch op afstand, want ik moest nog met de nachttrein die avond en wilde absoluut niet naar aap stinken haha.
Toen heb ik mij maar gesettled bij een guesthouse en ben ik aangeschoven bij wat een ontzettend lieve Nederlandse meid bleek te zijn! Ze komt uit Breda en heeft ook aan de NHTV gestudeerd. Zo toevallig!
Serena maakte mijn laatste uurtjes in Lopburi heel erg aangenaam.
Leuke gesprekken, heerlijk eten en drinken en een spelletje YAHTZEE!
Ik lag in eerste instantie in een deuk dat ze dit bij zich had, maar ben gek op het spelletje.
Het was fantastisch en ontzettend gezellig!
Toen scheidde onze wegen helaas want we zaten in 2 totaal verschillende wagons.
De nachttrein richting Chiang Mai was zo'n verbetering in vergelijking met die in China. Handige Harrie hier had alleen wel even wat moeite met in haar bed komen. Maar na 2 pogingen is het me gelukt! Met schoenen aan was niet zo'n succes.. ik flikkerde bijna van dat miniscule trappetje.

Ik vind Chiang Mai echt fantastisch! De sfeer is ontzettend fijn en mijn guesthouse heel erg goed. & Zoveel tempels, de ene weer mooier dan de ander.

Van mezelf moest ik 1 ding absoluut in Chiang Mai doen en dat was ziplining. Hoogtevrees of geen hoogtevrees!
De eerste sprong viel mee, maar dat was slechts om te beginnen. Toen kwam er een afstand van 120 meter.. Mijn enige gedachte na deze sprong: WAAR BEN IK IN GODSNAAM AAN BEGONNEN!
En toen moest die van 800 meter nog komen hahaha.
Ik kneep hem toch wel even toen ik deze lijn en zijn afstand zag, maar na deze 800 meter vond ik het echt geniaal, fantastisch en helemaal te gek!
Totaal geen last meer van mijn hoogtevrees, vloog ik door de lucht en stak ik touw bruggen over. Ik was verdomde trots op mezelf! *geeft zichzelf een schouderklopje*.

De dag erna een 'fantastische' tour gemaakt naar de gouden driehoek. De plek waar Laos, Thailand en Myanmar samenkomen.
Voordat we hier aankwamen verschillende stops gemaakt.
De eerste was bij een hot spring.. Lees: een straal water die uit de grond spuit.. -_-'
Daarna mijn hoogtepunt van deze tour: de Wat Rong Khun tempel. Wit en oh zo mooi! Echt een magische tempel <3.
De gouden driehoek stelde in principe niet veel voor, maar ik ben toch blij dat ik er geweest ben. Kan ik het in ieder geval weer van mijn lijstje schrappen ;).
Ik moest voor heel veel dingen extra betalen en daar had ik niet bepaald veel zin in en uiteindelijk ben ik ook blij dat ik dat niet gedaan heb, maar ik moest daarentegen wel heel veel wachten..
Bij t dorp waar de langnekken woonden, stonden de kinderen gewoon te bedelen.. Toen zakte mijn broek toch wel een klein beetje af.. Er komen hier 10 tallen toeristen per dag, dat bedelen is eigenlijk niet nodig.

Omdat ik twee tours had geboekt heb ik een gratis massage gekregen van mijn hostel. Ik was eigenlijk best wel bang voor deze Thaise massage, omdat een aantal mensen mij hadden verteld dat ze je afentoe nogal ruw behandelen, maar het was heerlijk!
Zeker na alle spanning van het ziplining en de mindere tour van de dag ervoor.
In de avond toch Serena nog even gezien! Zo gezellig! Lekker eten en een heerlijk toetje na op de avondmarkt. OJA! Eindelijk de banana pancake gevonden die ik zo graag wilde proeven.. dan maar 2 toetjes ;).

Ook nog even wat cultuur en geschiedenis opgedaan hier in Chiang Mai in het historisch center en museum.
En Renske, die ik in Bangkok had ontmoet, was nu in Chiang Mai samen met een vriend van haar, Sjoerd. Met z'n drietjes hebben we de zaterdag markt bezocht en gegeten van allerlei soorten kraampjes. Gelukkig vind mijn maag het totnutoe nog goed ;). Ik heb onwijs gelachen, Sjoerd en Renske zijn echt hilarisch!

Vandaag is mijn voorlopig laatste dag in Chiang Mai en morgen vertrek ik richting Pai! Enorm leuke verhalen over gehoord, dus ik ben benieuwd :).

Dat was wel weer genoeg leesmateriaal voor vandaag!


Heel veel liefs vanuit het mooie, leuke Chiang Mai!
Tot de volgende keer schatjespatatjes<3

  • 31 Maart 2014 - 22:14

    Wilma Van Velzen:

    Hoi jacky wat heb jij weer veel meegemaakt.Wat leuk dat je nederlandse mensen tegen ben gekomen.En lekker thais gekookt.Nou ik moet een ding toegeven dat ziplining ik vind het geweldig dat je dat gedaan heb.Zelf zou ik dat niet aan durven hoor.Maar nu even over je reis.Ayutthaya wat een mooie stad ik vond het park waar je door heen kon fietsen erg mooi alleen waren wij er veel te kort.Dan is dit wat jij nu doet veel leuker.Je kan overal de tijd er voor nemen om wat te bekijken.O ja hoe was de temperatuur in de trein?Had je het niet koud ?Ik heb het hardstikke koud gehad.En toen was je in Chiang Mai ,geweldig al die tempels het is net zoals je al zei.Ik was er zelf helemaal gek van.Maar de markt is ook erg leuk. Wat zal jij een hoop foto 's gemaakt hebben.Nou je had het over die massage nou tante Carla liet dat op het strand doen nou je moeder en ik hebben in een deuk gelegen.Ze werd zowat dubbel gevouwen we dachten die komt nooit meer overeind.Maar het viel mee.O ja, dat wilde ik nog vragen heb je al op een olifant gezeten?Nou ik vind het fijn dat je het zo naar je zin heb.Je kan wel zien dat ik niet elke dag op de e-mail zit.Want ik schrijf alles achter elkaar.Lieverd geniet van alles wat je tegenkomt heel veel plezieren ik ben benieuwd wat er in Pai te zien is.Groetjes van ome Wim en mij tante Wilma.Dikke kus.

  • 03 April 2014 - 14:19

    Elly Huisman:

    Hallo Jacky,
    Fijn dat je het zo naar je zin heb. wat je allemaal ziet en meemaakt, waanzinnig.
    Groetjes Elly.

  • 03 April 2014 - 23:39

    Nel Ruggenberg:

    Hallo Jacky,
    Wat leuk zeg om je reisverslag te lezen, proeven we toch een beetje de sfeer!!
    En dat je het zo geweldig naar je zin hebt, super, nog heel veel reis plezier en blijf je volgen!!
    xx Nel.

  • 11 April 2014 - 13:53

    Mandy Jasperse:

    Lieve Jacky,

    Wat heb je weer veel avonturen beleefd!
    Ik lees dit verslag nu het lunchtijd is, dus je begrijpt het al!!
    Ik heb erg veel honger gekregen haha. Enkel word het voor mij maar een boterham met pindakaas dat nooit kan tippen aan jouw kookkunsten ;)

    Nog heel veel plezier en ik verheug me nu al op nieuwe leesmateriaal!

    Xx Mandy

  • 14 April 2014 - 18:51

    Renee:

    Lieve Jacky

    Nou we zijn weer op de hoogte hoor, meid wat een belevenissen. En je begrijpt wel, dat wordt als je weer terug bent, een keer koken voor de hele familie,toch??? (: We hopen dat je nog heel veel gaat genieten.

    Dikke kus, ome John, Renee en Mel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacky

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 30480

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 25 Oktober 2014

Zuidoost Azië :)

10 Juli 2010 - 07 Januari 2011

Stage@ Hollywood, Florida

Landen bezocht: